lunes, 30 de mayo de 2011

TRAIL ST.ESTEVE DE PALAUTORDERA

Ahir, diumenge, en Joan i jo vam assistir a la TrailSe, cursa de muntanya de la Copa Montseny.

Quatre hores després d'haver anat a dormir tocava llevar-se per anar fins a St.Esteve a recollir dorsal, escalfar i estirar amb calma. Poc abans de la sortida ens trobem en Josep, que venia disfressat de fotògraf, i els seus companys. Mentre esperavem el tret de sortida observavem l'alt nivell de corredor que hi havia mirant les samarretes i les equipacions, fins i tot en vam veure amb la samarreta de finisher de l'UTMB, quin nivell!!
A les 9 en punt sortim del poble i fem els 6 primers km bastant planers en uns 24min. Anem força frescos i gaudim del magnífic paisatge, sempre amb el Turó de l'Home al fons. Després d'una baixada una mica tècnica toca el tram més dur de la cursa, més de 8km de pujada constant per corriols. Es fan taps i perdo un parell de cops en Joan de vista, però quan puc accelero el pas i el torno a atrapar rapidament. Arribem a un avituallament enmig de la pujada on aprofito per menjar una mica de síndria i fer un parell de fotos, quan em giro ja veig en Joan a una cinquantena de metres corrent en pujada. Decideixo no seguir-lo, anar al meu ritme i disfrutar el màxim possible de la cursa. Després d'un últim tram de pujada molt dura (quasi d'escalada) toca una llarga baixada per pista, on en un moment de distracció m'equivoco de camí i em toca refer en pujada uns 100m per agafar el bon corriol. No em noto gens cansat físicament tot i que no em veig amb prou forces com per córrer a les pujades, intento compensar-ho baixant molt ràpid en els trams de baixada tècnica on adelanto molta gent, però segueixo sense veure en Joan, em devia haver tret un bon grapat de minuts perquè vaig baixar a un ritme molt alt. M'aturo per fer un parell més de fotos del paisatge, i després de passar pel costat d'un parell de masies arribem a una mena d'ubanització on hi trobem el penúltim avituallament. Queden 8km i una última pujada al Castell de Montclús. Surto de l'urbanització a bon ritme i després d'una lleu baixada arribo al darrer avituallament abans de la pujada al castell. Queden menys de 5km, pujo ràpid però em veig obligat a afluixar una mica el ritme perquè començo a patir muscularment. Passo pel costat mateix del castell camino un centenar de metres per recuperar les sensacions i començo a córrer els últims 2km, la gent des de les cases ens ruixen amb mangueres i entre un gran ambient i aplaudiments pels carrers del poble arribo, sentint com l'speaker crida el meu nom, amb un temps de 3h21min.

Em trobo en Joan que havia arribat 5min abans, amb un molt bon temps de 3h16min.

Ha sigut una cursa totalment recomanable, amb un gran ambient, una gran organització i un magnífic recorregut dur i tècnic.

Com a punts positius a nivell personal i de l'organització en general destacaria:

- La molt bona senyalització.
-Els avituallaments situats en els punts clau.
-Pujades dures i baixades divertides
-El Buff i la samarreta tècnica.
- I a nivell personal, el fet d'haver acabat la cursa força sencer, tot i no haver fet un gran temps, i amb la total convicció de que l'any que ve repetiré.

L'únic punt ''negatiu'' de la prova seria:
-Poca varietat d'aliments sòlids en els avituallaments

Pol,

lunes, 30 de mayo de 2011

TRAIL ST.ESTEVE DE PALAUTORDERA

- La molt bona senyalització.
-Els avituallaments situats en els punts clau.
-Pujades dures i baixades divertides
-El Buff i la samarreta tècnica.