domingo, 23 de octubre de 2011

BASTIMENTS

Avui m'he tret l'espina de no haver pogut participar ahir a la Marxassa de la millor manera possible !

Surto de casa a les 9 del mati direcció Setcases, un cop allà pujo fins a les pistes de Vallter 2000, on començo el camí de pujada que em portarà al Coll de la Marrana i seguidament al Cim del Bastiments a 2880m.
Decideixo començar corrent, pujo per les pistes negres de Vallter treient fum amb el cos al limit i el cor a punt d'explotar, bona noticia: sembla que no em fa mal el genoll, ho he d'aprofitar ! segueixo tirant a ritme ràpid i penso que aquest serà un bon entreno de cara a si vull fer algun Km Vertical l'any que ve.

Uns 10min després de començar la pujada em veig obligat a aturar-me, no estic acostumat a entrenar en alçada i fent un esforç tant explosiu ho passo malament. M'aturo un minut i segueixo pujant, surto de pistes i em dirigeixo per un petit camí de GR cap al Coll de la Marrana, hi ha clapes de neu i gel al terra, he d'anar en compte de no relliscar.

Finalment arribo al Coll des d'on hi ha una magnífica panoràmica del Puigmal, del Bastiments i del naixement del Ter.

Em dirigeixo al Bastiments, ara la pujada ja comença a ser molt dura i he de caminar ajudant-me dels pals. Finalment en 1h15min arribo al cim del Bastiments, m'assec a la creu i observo l'estany de Bacivers i darrera seu el Pic de Bacivers, tot i les ganes que tinc de seguir per la cresta fins al Bacivers i el Pic de la Dona, he de començar a baixar per no arribar tard al dinar.

Faig una baixada força rapida i en 35min ja torno a ser a les pistes. En total uns 10km i 1800m de desnivell acumulat. Un entreno curt però d'aquells que es disfruten i et fan  tenir ganes d'estar les 24h del dia per la muntanya.